morgen

Sådan Får Du Mere Energi Om Morgenen

Vi kender det jo alle sammen godt. Man vågner der om morgenen og kunne godt have sovet mange mange timer mere. Ens øjenlåg er pludselig meget tunge, og man kan ikke forestille sig noget mere forfærdeligt end at skulle ud af sengen. Man ved godt at det er det som det ener med, hvis fornuften skulle råde burde man jo bare rejse sig op og komme i gang, men man kan simpelthen ikke få taget sig sammen til at komme ud af fjerene. Den følelse er helt forfærdelig, og enhver der har prøvet at trykke på snooze-knappen på vækkeuret mere end 5 gange ved at den løsning ikke er sund for hverken krop eller sjæl.
Energi om morgenen er det der skal til. Men hvordan får man så det? Det får du en god guide til her

Du skal have en rutine

Hvis du skal have energi om morgenen skal du også spare energi. Forstået på den måde at du ikke skal bruge kræfter på hele tiden at spekulere over noget. Tænke over hvad du skal have til morgenmad. Overveje om du nu skal børste tænder før eller efter badet. Alt sådan noget. Alting skal simpelthen bare ligge 100% som en rutine, så du nærmest kan gøre det i søvne. Så kan du nemlig vågne søvndrukken, stumle ud på badeværelset og tisse, tage nogle hyggebukser på og gå ud og hælde havregryn op. Når du har gjort de steps i 2 uger kan du nærmest gøre dem i søvne. Og det betyder altså at den tid du før brugte på at ligge og vågne i sengen bruger du nu på at vågne mens du gør dig klar. Det er da smart.

Når du så kommer ud i køkkenet er det en god ide med noget friskt til at kvikke dig op. Her kan f.eks. være et stort glas juice, f.eks. fra en slow juicer (du kan læse mere om hvad slow juicere er på minslowjuicer.dk). Sæt din slow juicer over når du kommer ud, så går der to minutter og så har du dejlig frisk juice. Så bliver det ikke meget bedre hva?

Koldt og godt

De tricks der kommer her er måske ikke de aller sjoveste, og hvis du nemt bliver forkølet (eller er det i forvejen) kan det godt være at du skal holde lidt igen med dem. Men der er simpelthen ikke noget så effektivt som kulde til at kvikke en op om morgenen. Så når du vågner og kommer ud af dynen så åben vinduet på fuld gab. Lad den friske luft strømme ind og nyd hvordan den kvikker dig op.
Når du kommer ud i køkkenet så drik et stort glas isvand, gerne en halv liter. Det bliver koldt, og det kan godt være svært at drikke, men det giver dig energi, det vækker dig, og så sætter det også gang i nogle andre gode ting i kroppen.

Og sidst men ikke mindst. Badet. Det er her hvor det for alvor bliver svært, men også her hvor du for alvor kan få energi. Du har måske gættet det – det handler om kolde bade. Når du kommer ud i bruseren skal du nemlig ikke tænde for den varme hane. Jo okay, det kan måske være fint nok lige at stå under den varme bruser i et minut, men så heller ikke mere. Over på den kolde. Så kold som den overhovedet kan blive. Og så vand over hele kroppen, og til sidst om at stå med rykken til. 5 minutter i det iskolde vand og så har du masser af energi til at klare alle dagens udfordringer.

ADD YOUR COMMENT