Flyers

Author : The Line Dance Way

Date : 2 år siden

Category : Alt det andet

Som iværksætter kan det være svært at se, hvad man lige står og mangler i sin markedsføring portefølje. Mens ideerne er mange, og en googlesøgning kan synes givende, er der dog mange af de elementære tiltag, som ikke viger besynderligt meget fra hinanden. Derfor er det vigtigt, at man, som iværksætter, ikke går for hastigt til værks, når man skal nedsætte sin markedsføringsstrategi. Det handler om at differentiere sig, og på den måde får man mest for sit budget. Til denne proces kan det være fornuftigt at orientere sig med, hvad konkurrenterne gør. Med erfaring og kendskab til branche og marked, har disse ofte udviklet en strategi, som har en fornuftig og rentabel effekt.

Når man er nystartet erhvervsvirksomhed, er det ofte de moderne elementer, i henhold til markedsføring, som optager din opmærksomhed. AdWords, SEO, bannerreklamer osv. er alle gode markedsførings ideer, som da også bør være obligatoriske for enhver virksomhed, men hvad kan man foretage sig derudover. I denne artikel foreslås der, at man påtager en mere alsidig synsvinkel, så markedsføring porteføljen er bredere iht. målgruppen.

En af de forslag og ideer, som her menes kan bidrage positivt til en nystartet virksomhed, er inddragelse af trykt markedsføringsmateriale. Her tænkes i særdeleshed på løsblade og brochurer, men essentielt indebærer det alt materiale, som har en mere håndgribelig tilgang. Mens kunder er så forskellige som mennesker er mange, er det nemlig vigtigt, at man har noget til enhver smag – Mens nogle ønsker at søge information på nettet, vil andre have det i papirform. Et godt eksempel på dette er forskellen på skolelærer og afleveringsopgaver; mens én ville have afleveringen elektronisk, ville én anden have den skrevet ud.

Lav dit eget materiale


I dagens Danmark, og for den sags skyld hele verden, er det muligt at fremstille materiale, som passer specifikt til dine behov og din virksomhed. Med udbydernes fleksibilitet kan du således designe din helt unikke fx flyer, som er 100 % henvendt til din virksomhed. Dette er en klar fordel, når det kommer til differentiering af markedsføring, da man således ikke bare adskiller sig fra den ”online” markedsføring, men således også adskiller sig fra andre brochurer og trykte materialer.

Med sit eget materiale har du mulighed for at give din virksomhed sjæl på en måde, som ikke er mulig på internettet. Kunder og andre interessenter kan sidde i sofaen og beundre din virksomhed i en folder, som de efterfølgende har mulighed for at gemme – og dermed ikke glemme. Sammenlignet med internetannoncer har man altså ikke det samme grundlag for at vende tilbage til en eksempelvis annonce, som man har ved en flyer.

Med udgangspunkt i den indledende problemstilling kan det således være det trykte kildemateriale, som en ny iværksætter burde inddrage i sin markedsføringsstrategi. Hermed får virksomheden en mere alsidig markedsføring portefølje, og den gengangere tendens kan på ingen måde siges at være et problem. Men har mulighed for at henvende sig til lokalområdet, og på fx messe eller konference har man større potentiale hos potentielle kunder, da de herved kan få en flyer med på vejen – som de efterfølgende kan vende tilbage til.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Træt af dyre ture hos frisøren? Hårtrimmeren er din ven

2 år siden

Unge har historisk set altid været optagede af deres udseende, og nogle vil måske endda mene, at den nyeste generation af teenagers i højere grad end nogensinde før investerer tid og penge i deres ydre fremtoning. Unge piger og drenge skal have det r...

Torben fandt en god skøde pris

2 år siden

Det var en ganske almindelig torsdag hos familien Mortensen, og klokken var hen af eftermiddagen. Alle var hjemme fra skole og arbejde, og der var nu kun familiens nye hus i tankerne. Hele planlægningen om hvordan man skal have flyttet alle tingene,...

Gaveideer til den umulige kæreste

2 år siden

Du kender det sikkert. Det er den tid på året igen, hvor julen eller fødselsdagen banker på døren, og du atter skal vise din kreative side ved at finde den perfekte gave til kæresten, som for 117. gang ikke har været god til at hjælpe dig med gaveide...